Uw huisarts in Giethoorn

Welkom op de website van gezondheidscentrum de Tjasker.
Op deze site vindt u informatie omtrent de huisartsenzorg en de apotheek.

Heeft u een spoedgeval in de avond, de nacht, in het weekend of op een feestdag dat niet kan wachten tot de volgende werkdag? 

Neem contact op met de huisartsenspoedpost

  1. Ga naar dokterdrenthe.nl
  2. Kies voor digitaal spreekuur.
  3. Maak en account aan en start de vragenlijst over jouw klacht. Stuur eventueel foto's mee.
  4. Je krijgt deskundig advies van de huisartsenspoedpost via de chat. Op basis van jouw informatie wordt bepaald of we je digitaal verder kunnen helpen of dat een bezoek aan de huisartsenspoedpost nodig is.

Buiten de openingstijden van het digitaal spreekuur is de huisartsenspoedpost bereikbaar via 088 - 0504030

Wel zorgen, geen spoed?
Ga naar thuisarts.nlvoor meer informatie over de behandeling van verschillende medische klachten.
Veel medische klachten en kleine verwondingen kunt u goed zelf behandelen. Daarvoor is contact met de huisartsenspoedpost niet nodig. Die is bedoeld voor acute zorgvragen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag van uw eigen huisarts.

Levensbedreigende situatie?
Als iedere seconde telt, bel altijd direct 112

Dokter_Drenthe_contactgegevens_huisartsenspoedpost_oktober_2023

Apotheek
Mocht u informatie door willen geven aan de apotheek, dan kunt u dat mailen naar apotheek@huisartsengiethoorn.nl
Gezondheidscentrum De Tjasker
Beulakerweg 125 8355 AE Giethoorn

Pro Actief Herhalen

Nieuw: Pro Actief Herhaal service

Wat houdt dit in?

Als u van deze service gebruik wilt maken, zorgen wij er voortaan voor dat uw herhaalmedicijnen iedere 3 maanden automatisch voor u klaar staan. U hoeft dan zelf niet meer bij te houden wanneer nieuwe medicijnen nodig zijn. U krijgt van ons een mail bericht wanneer u uw medicijnen af kunt (laten) halen in de apotheek.

Hoe werkt dit in de praktijk?

Via gegevens in het apotheeksysteem wordt bekeken of de voorraad van de chronische medicijnen (- doorlopend te gebruiken) binnenkort op zal zijn. In de praktijk zal het zo zijn dat wanneer er nog voor twee weken aan medicijnen in huis is, de apotheek alweer bezig is met de nieuwe bestelling. Na akkoord van de huisarts worden de medicijnen klaargemaakt. U heeft dan ruim de tijd om de nieuwe bestelling af te (laten) halen.

Voordelen voor u?

U hoeft voor deze medicijnen geen doosjes meer bij de huisarts in de bus te doen, of telefonisch dan wel via internet herhaalrecepten aan te vragen, dit doen wij dan voor u. Alle medicijnen laten we gelijk lopen, zodat u maar één keer in de 3 maanden uw medicijnen verstrekt krijgt.

Wat kan niet in Pro Actief Herhalen?

Niet alle medicijnen kunnen in de Pro Actief Herhaalservice.

Het gaat dan om medicijnen die niet chronisch gebruikt worden zoals antibiotica, seizoensgebonden medicijnen en bepaalde pijnstillers. Medicijnen waarvan het gebruik steeds wisselt zoals bepaalde bloedverdunners, kalmerings- en slaaptabletten omdat deze alleen per 1 maand versterkt mogen worden.

Wijzigingen tijdig doorgeven

Wanneer u wijzigingen in de medicijnen of dosering heeft gekregen van een specialist of een andere voorschrijver dient u dit tijdig door te geven in de apotheek. Dan kunnen wij dit op tijd aanpassen. Wanneer u een wijziging krijgt gelieve dit meteen bij ons te melden.

Indien u interesse heeft om hieraan deel te nemen verzoeken wij u om bij de apotheek een afspraak te maken om dit te bespreken. Als u langskomt is het fijn als u al uw medicijnen meeneemt. Tijdens dit gesprek zullen we met u al uw medicijnen doornemen en alles tellen, zodat we alles gelijk kunnen laten lopen, en spreken we met u af wanneer u weer medicijnen nodig heeft en dus kan  gaan starten met de pro – actief herhaalservice.

Aan deze service zijn voor u geen kosten verbonden.
Mocht u meer informatie willen hebben, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
Wij staan u graag te woord.

Apotheek Giethoorn
De apothekersassistenten:

Nellie Mol, Margreet Sieders en Judith Schreur

apotheek@huisartsengiethoorn.nl