Klachtenregeling – Gezondheidscentrum De Tjasker – Giethoorn

Uw huisarts in Giethoorn

Welkom op de website van gezondheidscentrum de Tjasker.
Op deze site vindt u informatie omtrent de huisartsenzorg en de apotheek.

Heeft u een spoedgeval in de avond, de nacht, in het weekend of op een feestdag dat niet kan wachten tot de volgende werkdag? 

Neem contact op met de huisartsenspoedpost

  1. Ga naar dokterdrenthe.nl
  2. Kies voor digitaal spreekuur.
  3. Maak en account aan en start de vragenlijst over jouw klacht. Stuur eventueel foto's mee.
  4. Je krijgt deskundig advies van de huisartsenspoedpost via de chat. Op basis van jouw informatie wordt bepaald of we je digitaal verder kunnen helpen of dat een bezoek aan de huisartsenspoedpost nodig is.

Buiten de openingstijden van het digitaal spreekuur is de huisartsenspoedpost bereikbaar via 088 - 0504030

Wel zorgen, geen spoed?
Ga naar thuisarts.nlvoor meer informatie over de behandeling van verschillende medische klachten.
Veel medische klachten en kleine verwondingen kunt u goed zelf behandelen. Daarvoor is contact met de huisartsenspoedpost niet nodig. Die is bedoeld voor acute zorgvragen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag van uw eigen huisarts.

Levensbedreigende situatie?
Als iedere seconde telt, bel altijd direct 112

Dokter_Drenthe_contactgegevens_huisartsenspoedpost_oktober_2023

Apotheek
Mocht u informatie door willen geven aan de apotheek, dan kunt u dat mailen naar apotheek@huisartsengiethoorn.nl
Gezondheidscentrum De Tjasker
Beulakerweg 125 8355 AE Giethoorn

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.